KABOTAAŽVEO REEGLID alates 21.02.2022
Hakkavad kehtima uued 2023 ADR reeglid
Eesti seadused
Euroopa hea tava suunised veose kinnitamise kohta
Euroopa hea tava suunised erakorraliste vedude jaoks teedel
ÜRO rahvusvahelised transpordialased konventsioonid ja kokkulepped
Rahvusvahelise kaupade autoveolepingu konventsioon (CMR)
Ohtlike veoste rahvusvahelise autoveo Euroopa kokkulepe (ADR)
Rahvusvahelisel maanteeveol töötava sõiduki meeskonna tööaja Euroopa kokkulepe (AETR)
Kiiresti riknevate toiduainete rahvusvahelise veo ning selleks kasutatavate eriveokite alane kokkulepe (ATP)
Kutseliste juhtide koolituste õppekavad:
Veoautojuhi 35h täienduskoolitus-2023
Bussijuhi 35h täienduskoolitus – 2023
Veoautojuhi kiirendatud ametikoolituse õppekava VJKK24
Bussijuhi kiirendatud ametikoolituse õppekava BJKK24
Veoautojuhi kiirendatud ametikoolituse õppekava VJKK24
Bussijuhi kiirendatud ametikoolituse õppekava BJKK24
30. septembril 1957 Genfis ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni (UNECE) egiidi all vastu võetud ADR jõustus 29. jaanuaril 1968. aastal.
LIIKUVUSPAKETT (Mobibility Package II) MUUDATUSED
Teeme selgeks riigitähise sisestamise meerikusse riigipiiri ületamisel, SMART 2 sõidumeeriku kohustus ja eelised, 4 nädala tagant tagasipöördumise reeglid, uuenenud kabotaazi reeglid (nelja päeva jooksul peale kabotaažveo lõppu on selles riigis keelatud sama sõidukiga kabotaažvedu) liikmesriigi õigus määrata kombineeritud vedu kabotaažveo alla, lähetus deklaratsiooni IMI i praktikad jne.
Meie lektorid on praktikud ja oma ala spetsialistid:
politsei raskeveokite kontrollgrupi juht Priit Kiidron
ERAA president Jaak Kivisild, tegevjurist Raivo Kiisk,
sõidumeerikute taatleja Jaan Kaljuste jt.
Määruse (EL) 165/2014 artiklis on sätestatud, et juhid peavad käsitsi sisestama selle riigi tähise, kuhu nad sisenevad pärast liikmesriigi piiri ületamist. Nõuet kohaldatakse analoogsõidumeerikuga varustatud sõidukitele alates 20. augustist 2020 ja digitaalse sõidumeerikuga varustatud sõidukitele alates 2. veebruarist 2022. Juht peab peatuma esimeses võimalikus peatuskohas piiril või pärast piiri ületamist. Kui liikmesriigi piiri ületatakse parvlaeval või rongis, sisestab juht riigi tähise sihtsadamas või -jaamas. Lisaks on oluline märkida, et alates 20. augustist 2020 peavad analoogsõidumeerikuga varustatud sõidukite juhid sisestama nende riikide tähised, kus igapäevast tööaega alustati ja kus see lõpetati, nagu see digitaalse sõidumeerikuga varustatud sõidukite puhul juba oli.
Sõiduõppe ABC ametikoolituskeskuse kaasaegsel tasemel praktiline kiirendatud 140h ametikoolituse kursus on esmaklassilise ettevalmistusega – meil saate lisaks ADR ohtlike ainete veo koolituse ja tõstukijuhi koolituse ning lõpetamisel väljastame Teile kolm tunnistust ühe hinnaga, et saaksite olla tööturul kutseline juht number 1.
2. põlvkonna arukas sõidumeerik on kohustuslik alates 21.08.2023
Määrus (EL) 2020/1054, millega muudetakse tööaega ja puhkust (561/2006) ning sõidumeerikut (165/2014)
Määrus (EL) 2020/1055, millega muudetakse turulepääsu (1071/2009 ja 1072/2009)
Direktiiv (EL) 2020/1057, mis käsitleb töötajate lähetamist transpordi- ja kontrolli
INELO info 561/2006/EÜ
TUNNIPLAANID
Soiduoppe-ABC-koolituskeskus_tunniplaan_22.11-25.11.24
Soiduoppe-ABC-koolituskeskus_tunniplaan_venekeelne_22.11-25.11.2024
Õpi veoautojuhiks või bussijuhiks ühendkoolitusel õppides korraga
C1- ;C-; CE-; D- kat. ja ametikoolitusel 140h – kõik ühest kohast tagab parima tulemuse!
Lisapädevuse saamiseks teise veoliigi sõidukiga on täienduskoolitus neile, kellel on olemas veoautojuhi või bussijuhi kutsetunnistus ja soovitakse saada teise veoliigi pädevustunnistust lisaks. Tuleb läbida 35h koolitus, mille sees on ka 2,5 tundi õppesõitu uue veoliigi sõidukiga.
Aвтошкола сотрудничает с биржей труда
Срок оформления документов с кассой по безработице занимает 7 рабочих дней!
Täienduskoolitusele vastuvõtt: vajalik on omada C1- või C-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigust.
Vajalik on II grupi mootorsõidukijuhi tervisetõend perearstilt ja registreerumine gruppi kodulehel.
Lektorite pädevuse kohta loe siit
Täiendkoolitusasutus
Uusimad õppemeetodid oma ala asjatundjatelt, lükkame ümber asjatundmatuid müüte
politsei raskeveokite kontrollija selgitab kontrolli tulemuste ja kohtuotsuste analüüs, ERAA president selgitab autoveo olukorda ja tulevikku
töö- ja puhkeaja ning koormakinnituse nõuded Euroopas ja kaugemalgi, kiire kooramakinnituse juhend
tule koolitusele millest tegelikult ka kasu on
Ametikoolituse 140h. teemad:
- Täis-, kesktelg- ja poolhaagise haakimine. Koormate kinnitamine
- Õppesõit. Sõidumeerikute kasutamine õppesõidul. Dokumentide kontroll ja täitmine
- Koorma maha- ja peale laadimine
- Tehniline hooldus, lumekettide paigaldamine, tagaluuktõstuki kasutamine
- Politseikontrollija nõuanded, avastatud vead ja rikkumiste ennetamine
- 10 tundi kohustuslikku sõiduõpet
- 56 tundi õppepratkikat veondusettevõttes
- Kolm praktilist harjutussooritamine õppesõidukil , enne teooriaeksami sooritamist
Meie C- ja CE-kategooria lõpetanute hulgast leiavad veoettevõtted endal uusi tublisid töömehi
Koolitusel põhirõhk on töö- ja puhkeaja reeglite ning koormakinnituse süvaõppel
Koolitusel osalejale korralik õppematerjal, praktika digimeerikute simulaatoritel,
uusimad õppemeetodid ja alates 2019 tutvume arukate sõidumeerikutega
Politseikontrollija praktilised kogemused ja kohtupraktika ning müütide ümberlükkamine
Koolitus aitab vedajal oluliselt raha kokku hoida ja kiiremini edasi liikuda. Koolitusel osalemiseks on vajalik kehtiv C1-, C-, või CE-kat. juhiluba
Täienduskoolitusel saab osaleda isik, kellele on eelnevalt väljastatud pädevustunnistus või kutsetunnistus või isik, kellele on omistatud C1 või C-kategooria juhtimisõigus enne 10.09.2009.aasta
Koolituse läbinutele juhilubadele kood 95 või pädevustunnistus Transpordiametist
Osalejatele tasuta parkimisruum Tartus Kalda tee 30 ja Tallinnas Narva mnt 38
Lektorid käsitlevad praktilisi ja vajalikke teemasid:
1. Töö- ja puhkeaeg (analoog- ja digisõidumeerikud) nõuded ja näited töö- ja puhkeaja salvestamisel, rikkumiste ärahoidmine, raskeveokite kontrollija praktilised näited ning kohtupraktika Eestis. Sõidumeerikute praktika VDO Siemens ja Stoneridge simulaatoritel, müütide ümberlükkamine ja raskeveokite kontrollimisel esinenud tegelike probleemide lahkamine.
Lektorid: Politsei raskeveokite kontrollgrupi juht
Priit Kiidron
ERAA president Jaak Kivisild
2. Koormate kinnitus EL kaubaveol – koolitus annab hea ülevaate sellest, kuidas tagada ohutu veosekinnitus nii kauba omanikule, veokijuhile kui kaasliiklejatele. Praktilised näpunäited kuidas lihtsalt ja kiiresti koorem kinni saada nii, et see äkkpidurdusel liikuma ei hakkaks ning ka kontrollimisel probleeme ei valmistaks
Lektorid: Politsei vanemametnik Priit Kiidron ja ERAA president Jaak Kivisild
3. Liiklusohutus, liiklusseadus, tööülesande ohutu läbiviimine, liiklusõnnetuste analüüs.
4. Sõiduki tundmine ja käsitlemine, nõuded sõidukite tehnoseisundile.
Lektor: Mart Laanemäe Sõiduõppe OÜ juhtaja, TTK autotehnika eriala
5. Tööõigus, tegevjuristi näited elust enesest, kohtupraktika
Lektor: Raivo Kiisk, RK Õigusbüroo jurist, KHK tööõiguse õppejõud
6. Ökonoomne- ja ohutu sõiduviis, juhi vastutus ning kindlustused
Lektorid: Mart Laanemäe Sõiduõppe OÜ juhataja; töökogemus LKF-is
Raivo Kiisk, RK Õigusbüroo jurist, KHK tööõiguse õppejõud
Ametikoolituse nõue kehtib kõikides Euroopa Liidu riikides sõltumata sellest, kas juht on
lepingulises vahekorras sõiduki valdajaga või mitte Euroopas Liidus kohustuslikud pädevustunnistused
või märge 95 juhilubadel, väljastab Maanteeamet (tuleb tasuda riigilõiv 33 €)
Tuleme üle Eesti Teie juurde koolitusi läbi viima, helista ja lepime kokku
Kiire ja turvalise koormakinnitamise harjutamiseks tuleb läbi teha praktilisi ülesandeid.
Esimene praktiline veosekinnitamise koolitus Eestis toimus oktoobris 2013 aastal, Kehtnas.
Lektorina oli kutsutud osalema Thomas Döhlder Saksamaalt, kes on 25 aastat töötanud
Saksa politseis ja koolitanud liiklusjärelvalve ametnikke ja kutselisi juhte. Thomas Döhlder on andnud välja mitmeid kutselise juhi täiendkoolituse õpikuid. Meie koolitajad osalesid sellel lihtsal ja arusaadaval koolitusel ning nüüd anname seda kogemust edasi kõigile veokijuhtidele.
Koolitusele registreerunuid teavitatakse koolituse ära jäämisest või edasi lükkumisest telefoni või e-posti teel hiljemalt ühepäevase etteteatamisega.
Liiklusseadus
Autoveoseadus
Koormate kinnitamine
Autojuhi töö-ja puhkeaeg